Complaint Reporting Form
Şikâyet süreci “şikâyet bildirim formunun” müşteri tarafından doldurulması ve Kalite Yönetim Temsilcisi’ne ulaşmasıyla başlar. Kalite Yönetim Temsilcisi, ilgili formu ürün grubu kalite kontrol sorumlusuna iletir. Bildirim yapan kişi tarafından şikâyete konu ürünün adı, parti / lot numarası, şikâyetin nedeni ve diğer teknik bilgilerin detaylı şekilde yazılması önemlidir. Kalite kontrol birimi gerekli çalışmaları başlatarak müşterinin haklı olup olmadığını değerlendirir. Müşteri haklı bulunursa DÖF açılarak PR-0005 Düzeltici ve Önleyici Faaliyet Prosedürü yürütülür. 7 iş günü içinde incelemeler tamamlanmış, DÖF açılmış ve müşteriye yazılı olarak bilgi verilmiş olmalıdır. Eğer müşteri ile mutabakat sağlanamamış ise durum üst yönetime bildirilir. Ürün geri iadesi, yeni ürün gönderimi, ücret iadesi vb. seçenekler sunularak müşteri şikâyeti sonlandırılır.